? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "Save Template" CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Tuesday, March 31, 2009

Tak Kenal Maka Tak Cinta


Nama diberi Mohd Helmi Bin Ahmad. Berasal daripada Alor Star Kedah. Bertitik tolak daripada tarikh keramat 4 Disember 1986 aku terus mengharungi liku-liku seorang insan di muka bumi ini. Dibesarkan oleh insan yang bernama Ayahanda Ahmad Bin Otsman bersama Bonda Siti Fatimah. Didikan dan tunjuk ajar merekalah aku mampu bertatih dari satu tinta ke satu tinta. Bebekalkan ilmu a, b, c, yang diperolehi daripada sekolah Tadika Kemas, Selarong Panjang aku terus mendaki. Dakian yang mencorak kepada rentetan sejarah yang bermula di Sekolah Kebangsaan Haji Hasan Itam pada tahun 1992-1998. Dalam tahun ini UPSR harus ditukangi bagi membentuk acuan yang lebih sempurna. Terusan itu aku alurkan lagi dengan linangan ilmu yang mengalir kepada Sekolah Menengah Kebangsaan Tunku Abdul Aziz pada tahun 1999-2003. Acuan sastera pada peringkat SPM dan STPM terbentuk dalam merintis ilmu yang semakin rencam. Lantas garapan inilah memberi keyakinan kepadaku sehingga menggapai lambaian kemuncak tangga ilmu di Universiti Putra Malaysia pada tahun 2006. Alur yang mengalir itu tidak pernah putus dalam memartabatkan bahasa Melayu di mata dunia. Aku jadikan Bachelor Sastera (Bahasa dan Linguistik Melayu) itu sebagai wahana dalam mengembangkan warisan bangsa. Ilmu, minat dan disiplin yang tinggi menjadi landasan dalam merencana impian menjadi seorang penulis yang terkenal suatu masa nanti. Penulisan itu antara alat dalam menyampaikan ilmu. Mahu tidak mahu aku harus realisasikan bagi mengaplikasikan ilmu yang telah ku perolehi. Tak guna berilmu jika tidak beramal.

0 comments: